Patronat ICAR

Organització

Fundadors ICAR

L’impuls i el suport del sector empresarial privat a ICAR es reflectix en els seus socis fundadors. Un total de 23 socis entre empreses i empresaris de reconegut prestigi a escala nacional.

Grupo Soledad
AEC Calzado

Membres

Patronat fundacional

El Patronat és l’òrgan de govern, representació i administració d’ICAR, responsable de fixar els criteris bàsics de la política científica i l’aprovació de pressupostos i assegurar la consecució d’objectius.

Està integrat per un total de 20 patrons, en representació d’institucions públiques, el Comité Científic i els socis fundadors.

Representació institucional

PRESIDENT D'HONOR

Molt Honorable President de la Generalitat Valenciana, Excmo. Sr. D. Ximo Puig Ferrer

PRESIDENTA

Excma. Sra. Doña Josefina Bueno Alonso

VOCAL

Vicepresidenta del Consell i Consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Excma. Sra. Doña Aitana Mas Mas

VOCAL

Conseller de Sanidad Universal y Salud Pública, Excmo. Sr. D. Miguel Mínguez Pérez

Representació Comité Científic

VOCAL

Secretària Autonòmica de la Conselleria d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Sra. María Auxiliadora Jordá Guijarro

Vicerector de Recerca de la UMH, Sr. Domingo Orozco Beltrán

Vicerector de Recerca de la Universitat d’Alacant, Sr. Juan Mora Pastor

Donya María Blasco Marhuenda, Directora Científica del CNIO

Doña María Ángela Nieto Toledano

D. Manuel Serrano Marugán

Socis fundadors

VOCAL

D. Joaquín Antonio Pérez Vázquez, en representació de SOLEDAT INVERSIONS, S.L.

VOCAL

D. Pedro Sánchez Soro, en representació de SANITAS MAJORS, S.L.

D. Juan Jesús Vicente Amorós

VOCAL

D. Abel García Gómez, en representació de RESIDENCIAL VISTA ALEGRE, S.A.U.

VOCAL

D. Antonio Arias Paredes, en representació de CORPORACIÓN EMPRESARIAL VECTALIA, S.A.

VOCAL

D. Francisco Gómez Navarro, en representació de FUNDACIÓN MARJAL DE LA COMUNITAT VALENCIANA

VOCAL

D. Julio Gabriel Morell Montes, en representació de MUTUA DE ACCIDENTES DE TRABAJO Y ENFERMEDADES PROFESIONALES DE LA S.S. Nº 11

VOCAL

D. Pedro Fernández Climent, en representació de FOREST CHEMICAL GROUP, S.A.

VOCAL

D. Pedro Enrique Montiel Parreño, en representació de EUNOVA 2001, S.L.

Membre no patró

SECRETARI

D. Antonio Gonzálvez Piñera

ASSESSORA

Dña. Tonia Salinas Miralles

Comitè Científic Assessor

Com a òrgan de suport i assessorament científic, ICAR compta amb un Comitè Científic Assessor Extern, integrat per científics i científiques d’especial rellevància internacional al camp de la recerca relacionada amb l’envelliment.

Composició Comitè Científic Assessor ICAR:

MARIA A. BLASCO

doctora maria blasco

Presidenta del Comitè

Biòloga molecular i científica espanyola especialitzada en l’estudi dels telòmers i la telomerasa. Directora del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques (CNIO) des del juny del 2011, posseint múltiples premis i reconeixements.

Ha investigat al Cold Spring Harbor Laboratory, NY, EECC, CSIC i CNIO.

ÁNGELA NIETO

Angela Nieto

Doctora en Bioquímica i Biologia Molecular, que desenvolupa la tasca a l’Institut de Neurociències d’Alacant. La seva contribució principal ha estat l’impacte que la reactivació de programes embrionaris té en patologies de l’adult, incloent-hi la progressió tumoral, la fibrosi i el creixement i la mineralització dels ossos.

Membre de l’Alt Consell Consultiu de la Generalitat Valenciana; del Comitè Científic de l’Institut Curie, París; del Centre Nacional d’Investigacions Oncològiques (CNIO), Madrid; del Centre de Regulació Genòmica (CRG), Barcelona, entre d’altres.

LINDA PARTRIDGE

Linda Partridge

Científica britànica que estudia la biologia i la genètica de l’envelliment i les malalties relacionades.

Professor Weldon de Biometria a l’Institut d’Envelliment Saludable, University College, London, i directora fundadora de l’Institut Max Planck per a la Biologia de l’Envelliment, a Colònia (Alemanya).

PURA MUÑOZ

Pura Muñoz

Doctora en farmacologia, destacada a l’estudi de l’envelliment cel·lular, desenvolupant actualment la seva tasca al Centre Nacional d’Investigacions Cardiovasculars Carlos III (CSIC), Madrid.

Experta en envelliment cel·lular a partir dels processos de regeneració i
creixement dels teixits musculars. Les investigacions se centren en la possibilitat de regenerar teixits musculars humans.

THOMAS RANDO

Thomas Rando

Biòleg i neuròleg de cèl·lules mare i professor de la Universitat de Stanford, on és director fundador del Centre Glenn per a la Biologia de l’Envelliment.

Cofundador i subdirector de l’Stanford Center on Longevity, director fundador de la Clínica de l’Associació de Distròfia Muscular de Stanford.

THOMAS KIRKWOOD

Thomas Kirkwood

Biòleg anglès que va fer la seva contribució a la biologia de l’envelliment al
proposar la teoria de l’envelliment del soma un sol ús.

Actualment, investigador i Degà Associat per a l’Envelliment a la Universitat de Newcastle.

MANUEL SERRANO

Manuel Serrano

Bioquímic i biòleg espanyol de l’Institut de Recerca Biomèdica de
Barcelona, on dirigeix el grup “Cellular plasticity and disease”.

Reconegut internacionalment al camp de la supressió de tumors, la senescència i l’envelliment. Pioner, juntament amb el seu equip, en la generació de ratolins modificats genèticament resistents al mal i al càncer.

IZPIZUA-BELMONTE

Izpizua Belmonte

Bioquímic i farmacèutic espanyol, especialitzat en el camp de la biologia del desenvolupament. Exerceix la càtedra Roger Guillermin al Laboratori d’Expressió Gènica de l’Institut Salk d’Estudis Biològics a Califòrnia.

Investiga els mecanismes cel·lulars i moleculars responsables del desenvolupament embrionari des del moment de la fertilització fins a la formació d’un organisme adult compost per milions de cèl·lules.

ANA MARIA CUERVO

Ana Maria Cuervo

Biòloga cel·lular. Ocupa la càtedra Rober and Renee Belfer per a l’estudi de malalties neurodegeneratives a la Universitat Yeshiva de Nova York, i és professora titular de Biologia Molecular del Desenvolupament i de Medicina i codirectora del Centre d’Estudis sobre l’Envelliment.

Considerada una experta en el camp de l’autofàgia (procés pel qual les cèl·lules reciclen els residus) i en la biologia molecular de l’envelliment.